در میان کوچههای سنگفرششده و ساختمانهای قدیمی سیرکل سیتی، پیرمردی با ریش بلند نقرهای و ردایی کهنه اما برازنده، هر روز آرام و مطمئن در خیابانها قدم میزد. کسی نام واقعی او را به یاد نمیآورد، اما همگان او را هایپر مینامیدند؛ پیرمردی محترم که نسلهای زیادی او را در شهر دیده بودند، بدون آنکه حتی یک روز پیرتر به نظر برسد. او همچون سایهای آرام بر تاریخ شهر سایه انداخته بود.
کسی نمیدانست که این پیرمرد خردمند، که گاه در میدان مرکزی شهر به سخنان عمیقش گوش سپرده میشد، در واقع جادوگری با چندین قرن عمر است. هایپر، یکی از آخرین جادوگران سفید، تصمیم گرفته بود تا در آرامش زندگی کند و قدرتش را پنهان نگاه دارد. او از سالهای دور، از زمانی که این شهر حتی نام سیرکل سیتی را هم نداشت، در همین مکان زندگی کرده بود و شاهد تغییر و تحولات آن شده بود.
اما روزهای آرام او با وقوع حوادثی شوم در شهر به پایان رسید. شبها، سایههایی تاریک در خیابانها کمین میکردند، مردم بیدلیل ناپدید میشدند و زمزمههایی از حضور نیروهای ناشناخته در کوچهپسکوچههای شهر به گوش میرسید. اما این بار، تهدیدی که شهر را به وحشت انداخته بود، نه یک نیروی جادویی ناشناخته، بلکه یک سازمان مافیایی مخوف بود. این گروه، که با فساد، قتل و قاچاق بر شهر سایه انداخته بود، از نیروهایی استفاده میکرد که حتی برای جادوگری مانند هایپر نیز ناشناخته بودند.
هایپر که سالها جادوگری را کنار گذاشته بود، نمیتوانست نسبت به این اتفاقات بیتفاوت باشد. او کهنهترین نسخههای کتابهای جادوییاش را از قفسههای پنهانش بیرون کشید، چوبدستی قدیمیاش را که در زیر تختههای کف اتاق مخفی شده بود، از نو به دست گرفت و تصمیم گرفت حقیقت را آشکار کند.
در دنیای مدرن و پر هیاهوی سیرکل سیتی، تنها سه یا چهار جادوگر باقی مانده بودند، اما همه آنها مانند هایپر نبودند. برخی از آنها اکنون در خدمت همین سازمان مافیایی بودند، قدرتهای تاریک خود را برای پیشبرد مقاصد شوم این گروه به کار میبردند. اما در این میان، هایپر تنها جادوگری بود که میتوانست تعادل را به شهر بازگرداند. مردم هنوز از هویت واقعی او بیخبر بودند، اما او اهمیتی نمیداد. حالا زمان آن رسیده بود که نقاب یک پیرمرد عادی را کنار بزند و بار دیگر در قامت جادوگری سفید، در برابر تاریکی بایستد.
او میدانست که این مبارزه چیزی فراتر از یک نبرد جادویی خواهد بود. دنیای امروز تغییر کرده بود، دشمنانش تنها به جادو تکیه نمیکردند، بلکه از فناوری، سلاحهای مدرن و شبکههای زیرزمینی خود برای کنترل شهر استفاده میکردند. اما هایپر نیز یک چیز را بهخوبی میدانست؛ مردم این شهر به او نیاز داشتند، و این بار، او دیگر نمیتوانست از نبرد شانه خالی کند.
جنگی در راه بود، جنگی که جادو و تکنولوژی را در برابر یکدیگر قرار میداد. نبردی که میتوانست سرنوشت سیرکل سیتی را برای همیشه تغییر دهد…
در چه سناریوهایی نقش هایپر به کار می رود؟
نقش هایپر، مشابه کروسیدر، بهطور ویژه برای سناریوی اپیک طراحی شده است.

قابلیت ها و ضعف های نقش هایپر در بازی مافیا
هایپر و کروسیدر تا حدودی تواناییهای مشابهی دارند، اما تفاوت اصلی آنها در میزان قدرتشان است؛ بهطوری که کروسیدر از هایپر قدرتمندتر است. هایپر نیز، مانند کروسیدر، در نقش یک نجاتدهنده ظاهر میشود.
قابلیت هایپر به این صورت است که هر شب میتواند یک نفر را نجات دهد. فردی که تحت حفاظت هایپر قرار میگیرد، تحت تأثیر جادوی سفید خواهد بود، اما خود او از این موضوع بیاطلاع است. وجود جادوی سفید مانع از تأثیرگذاری هرگونه اثر منفی، مانند شلیک (شات)، سایلنت شدن و سایر تهدیدها، بر شخصیت محافظتشده میشود.
نکتهی مهم این است که توانایی هایپر برای مقابله با ابیلیتیهای نیمهسنگین مؤثر است و این ابیلیتیها به فرد اجرا کننده بازمیگردند. با این حال، توانایی هایپر در برابر ورولف کاربردی ندارد، مگر در شرایطی که کروسیدر در بازی حضور نداشته باشد؛ در این صورت، هایپر میتواند در برابر ورولف نیز مقاومت کند.
کاراکتر اصلی مقابل نقش هایپر
هایپر یکی از مهمترین نجاتدهندگان بازی محسوب میشود و نقش مقابلهای در برابر بسیاری از کاراکترهای منفی دارد. این نقش در بسیاری از بازیهای سناریو اپیک حضور دارد و حتی در سناریوهایی که کروسیدر وجود ندارد، حضور هایپر ضروری است تا بهعنوان نجاتدهنده عمل کند.
نکاتی برای بهبود بازی پلیرها در نقش هایپر
در ابتدا لازم است بدانید که هایپر نمیتواند خودش را نجات دهد و در برابر شات بسیار آسیبپذیر است، به همین دلیل بهراحتی کشته میشود. او باید توانایی جادوی سفید را در شهر پخش کند و شخصیتهای بازی را بهدرستی نجات دهد.
هایپر، مشابه کروسیدر، یک نجاتدهنده است، اما میتواند کمی امنتر بازی کند. او باید با دقت به جزئیات بازی گوش دهد و بتواند تشخیص دهد که کدام شخصیتها در معرض خطر حملات مافیا هستند تا آنها را نجات دهد.
نکته مهم این است که در سناریوهایی که کروسیدر و هایپر یکدیگر را شناسایی کنند و متوجه شوند که وضعیت بازی وخیم است، میتوانند تواناییهای خود را روی هم اعمال کنند و هر شب یکدیگر را نجات دهند. در این شرایط، هیچکس قادر نخواهد بود آنها را از بازی حذف کند، مگر اینکه طی رأیگیری در روز از بازی خارج شوند.
با توجه به قابلیتهای منحصربهفرد، نقش هایپر بسیار مهم و حیاتی است. اگرچه یک سیو نادرست تأثیر منفی مستقیمی روی خودش ندارد، اما اگر به درستی سیو کند، نهتنها یک شخصیت را نجات میدهد، بلکه ابیلیتی مافیا را به خودشان بازمیگرداند و در نتیجه، به تیم مافیا دو ضربه وارد میشود.
علاوه بر این، هایپر در مقایسه با کروسیدر میتواند بازی جسورانهتر و منعطفتری داشته باشد، که این خود یکی از مزیتهای مهم این نقش محسوب میشود.