Skip to content
بردگیم آزول

آموزش بردگیم آزول Azul

فهرست محتوا

مردم پرتغال پس از اینکه مانوئل اول (پادشاه پرتغال) در بازدید از کاخ افسانه ای الحمراء در جنوب کشور اسپانیا، شیفته و مجذوب کاشی های سرامیکی آبی و سفید، مرسوم به آزوله ژو شد، استقبال شدید و فوق العاده ای از این کاشی های زینتی کردند. از آنجایی که مانوئل اول، مسحور زیبایی کاخ پادشاه اسپانیایی شده بود، پس از بازگشت به کشور خود دستور داد تا دیوارهای داخلی کاخ او را نیز با کاشی های آزوله ژو مزین کنند. بردگیم آزول بر اساس این ماجرا ساخته شده است و شما را در نقش یک هنرمند کاشی کار برای آراستن دیوارهای کاخ پادشاه پرتغال به این کشور می برد. در ادامه به آموزش کامل بردگیم آزول می پردازیم.

بازی فکری آزول چیست؟

بازی فکری آزول (Azul) یک بازی استراتژیک و محبوب در دنیای بازی های جدولی است که توسط Michael Kiesling طراحی شده است. در این بازی، بازیکنان به دنبال ایجاد یک کاشی کاری زیبا از طریق جمع آوری و قرار دادن تایگل های رنگی مختلف بر روی تخته بازی خود هستند. هدف اصلی از بازی آزول این است که بازیکنان امتیاز بیشتری نسبت به حریفان خود جمع کنند. این امتیازات از قرار دادن تایگل ها به شکل استراتژیک در تخته بازی، ایجاد الگوها و کاشی کاری های خاص و انجام برخی اهداف مخفی که در طول بازی ظاهر می شود، به دست می آیند. بازی آزول (Azul) به دلیل قواعد ساده و روش های متنوع استراتژیکی که ارائه می کند، بسیار محبوب شده و به عنوان یک بازی فکری خانوادگی و بازی جمع های دوستانه شناخته می شود و هر روز هم تعداد بازیکنان علاقه مند به این بازی افزایش می یابد.

برای رزرو و بازی در بهترین کافه های بازی تهران لیست را مشاهده کرده و به صورت آنلاین رزرو نمایید.

آموزش بازی فکری آزول Azul

چیدمان بردگیم آزول

●   به هر بازیکن یک تخته A تعلق می گیرد. تخته شما باید به طرف دیوار رنگی باشد و هر بازیکن باید از آن سمت استفاده کند.

●   نشانگر امتیاز B را در فضای 0 از مسیر امتیاز خودتان قرار دهید.

●   نمایشگر های کارخانه C را باید در یک دایره در اطراف مرکز میز قرار دهید.

●   کیسه D را با 100 کاشی که 20 کاشی از هر رنگ است، پر کنید.

بازیکنی را به دلخواه انتخاب کنید و نشانگر F را به او می دهیم و هر صفحه نمایش کارخانه را دقیقا با 4 کاشی که بطور تصادفی از کیسه بیرون آورده شده اند، پر می کنیم.

هدف از بازی azul

بازی رومیزی آزول علاوه بر اینکه به تقویت مهارت های تفکر استراتژیک و منطقی کمک می کند، اغلب به عنوان یک فعالیت ذهنی آرام بخش نیز شناخته می شود که به بهبود تمرکز کمک می کند. بازی فکری آزول (Azul) یک بازی مبتنی بر پازل، چیدمان و استفاده از استراتژی های مختلف است که هدف اصلی آن رسیدن به الگو و طرح کاشی های خاص است که با استفاده از الگو یا ترتیب های خاصی کنار هم چیده می شوند و در هر مرحله افراد امتیازی مطابق طرح کاشی کاری خود به دست می آورند. برای اینکه در انتهای بازی بیشترین امتیاز را کسب کنید و برنده بازی آزول شوید، حداقل باید موفق به چیدن یک ردیف افقی از 5 کاشی به هم پیوسته در دیوار خود شوید.

بنابراین اهداف بازی آزول (Azul) شامل تقویت مهارت های استراتژیک و منطقی در حل مسئله، تقویت تمرکز با حل پازل های مختلف، داشتن فعالیت ذهنی که تاثیر بسیاری در کاهش استرس دارد و حل مسائل با ایده و الگوریتم های ساده است. آموزش بردگیم آزول برای تمام بازیکنان این بازی الزامی است تا بتوانند در بازی رومیزی Azul بهترین عملکرد مغز خود را برای کسب امتیاز بیشتر و برنده شدن به نمایش بگذارند.

کاور بردگیم آزول

شروع بازی آزول

بازی Azul یکی از بازی های فکری تاکتیکی است که برای شروع باید مراحلی طی شود. در ابتدا باید برد بازی و تمام کاشی ها را در مرکز میز قرار دهید. به صورت تصادفی یا به روش های دیگری اولین بازیکن را انتخاب کنید و سپس تایل ها را به صورت متناسب بین بازیکنان توزیع کنید. بر اساس راهنمای بازی فکری Azul، بازی در چندین راند انجام می شود که هر راند متشکل از 3 مرحله پیشنهاد کارخانه، کاشی کاری دیوار، آماده سازی راند بعدی است که در ادامه به معرفی کامل تر این مرحله ها می پردازیم تا آموزش بازی رومیزی آزول را به طور کامل خدمتتان ارائه کرده باشیم.

مطالعه بیشتر: آموزش بردگیم ریسک

نحوه انجام بازی فکری آزول

انتخاب کردن کاشی

بر اساس آموزش های ارائه شده برای بازی آزول، اولین بازیکن که به عنوان شروع کننده انتخاب شده است، نشانگر F را در وسط میز قرار می دهد. بازی در جهت عقربه های ساعت و به نوبت افراد ادامه می یابد. هر بازیکن در نوبت خود باید با روش های زیر کاشی انتخاب کند.

●   به انتخاب خود همه کاشی های همرنگ را در یک کارخانه جمع کند و دیگر کاشی ها را به کارخانه وسط میز منتقل کند.

●   به انتخاب خود همه کاشی های همرنگ موجود در وسط میز را جمع کند. اگر شروع کننده این کار را انجام دهد، باید نشانگر شروع را نیز بردارد و در اولین خانه سمت چپ کف خود قرار دهد.

کاشی کاری

در این مرحله, عملیات مربوط به انتقال ردیف هایی را بطور کامل مشق شده به دیوار خود را انجام دهید و امتیاز کسب کنید. دو عمل لازم در این مرحله:

●   کاشی‌ های سمت راست ردیف‌های کامل شده‌ مشق را، از بالا به پایین، بردارید و به خانه‌ همرنگ متناظر آنها در دیوار خود انتقال دهید. با جایگذاری هر کاشی امتیاز کسب می کنید.

●   کاشی‌ های باقیمانده در ردیف‌هایی که کاشی سمت راست آنها را انتقال داده اید، جمع کنید و موقتا به جعبه بازی منتقل کنید.

آماده سازی راند بعدی

در صورتی که هیچ یک از بازیکنان یک ردیف 5 تایی افقی تشکیل نداده باشند، شما باید بازی را برای راند بعدی آماده کنید. بازیکنی که دارنده نشانگر شروع بازی است، همه کارخانه ها را با 4 کاشی که از کیسه انتخاب می شود، پر می کند و سپس راند جدید شروع می شود.

ردیف کف

اگر کاشی هایی را که برداشته اید براساس قوانین بازی نتوانید در ردیف های مشق خود بچینید، باید این کاشی های اضافی را از چپ به راست در ردیف کف صفحه خود قرار دهید.

شمارش امتیازات

شما با انتقال هر کاشی از ردیف مشق کامل شده به ردیف متناظرش در دیوار خودتان امتیاز کسب می کنید. 

نحوه کسب امتیاز در بازی آزول:

●   اگر کاشی را در خانه ای قرار دهید که 4 خانه اطراف آن در راستای افقی و عمودی کاملا خالی باشند، 1 امتیاز می گیرید.

●   اگر کاشی را در خانه ای قرار دهید که چه در راستای افقی چه در راستای عمودی چند کاشی را بهم وصل کند، به تعداد کاشی های متصل شده امتیاز می گیرید.

مهره های بازی ازول

پایان بردگیم آزول

براساس آموزش بردگیم آزول، پس از اینکه حداقل یک بازیکن، حداقل یک خط افقی از دیوار خود را با 5 کاشی تکمیل کند، بازی به پایان می رسد. پس از پایان بازی Azul، اگر به اهداف زیر دست یافته باشید، امتیاز بیشتری کسب می کنید:

●   برای هر خط عمودی کامل متشکل شده از 5 کاشی متوالی روی دیوار خود، 7 امتیاز کسب می کنید.

●   برای هر رنگی که همه 5 کاشی را روی دیوار خودتان قرار داده اید، 10 امتیاز دریافت می کنید.

●   برای هر خط افقی کامل متشکل از 5 کاشی متوالی روی دیوار خود، 2 امتیاز کسب می کنید.

بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده بردگیم آزول است.

قوانین بازی فکری Azul

●   کاشی ها را باید از راست به چپ و یک به یک به ردیف انتخابی مشق خودتان اضافه کنید.

●   در هر ردیف مشق، فقط امکان جمع کردن کاشی های هم رنگ فراهم است.

●   وقتی یک ردیف از مشق کاملا پر شود، باید کاشی های اضافی را در ردیف کف خود جای دهید.

●   شما مجاز به قرار دادن کاشی هایی از یک رنگ خاص در ردیف مشقی که متناظر آن از قبل در دیوار شماست، نیستید.

●   در انتهای بخش کاشی کاری و شمارش امتیازات، کاشی های ردیف کف به همان اندازه ای که در بالای آنها درج شده است، از شما امتیاز کم می شود.

●   در صورت تمام شدن کاشی ها در کیسه پارچه ای، موقتا می توانید از کاشی هایی که در جعبه بازی ریخته شده اند، استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش بردگیم اولون کوئست

سخن پایانی

بردگیم آزول یکی از بازی های فکری محبوب بین افراد جهان است که جزو گیم های استراتژیک محسوب می شود که سبب تقویت تمرکز، تقویت مهارت های استراتژیک و منطقی در حل مسائل و فعالیت ذهنی می شود. سعی شد آموزش بازی آزول (Azul) در این مقاله به طور کامل داده شود و علاقه مندان به این بازی فکری می توانند پس از مطالعه مطالب به راحتی این بازی را با دوستان و خانواده خود انجام دهند. رعایت قوانین بازی Azul از نکات ضروری است که رعایت آنها سبب کسب امتیازات بیشتر در این گیم می شود.

مراحل بازی فکری آزول چیست؟

●   آماده سازی تخته و کاشی ها
●   مشخص کردن نوبت و فرد شروع کننده
●   انتخاب کاشی
●   کاشی کاری
●   آماده سازی برای راند بعد
●   شمارش امتیازات
●   پایان بازی بر اساس قوانین بازی

هدف بردگیم Azul چیست؟

هدف بردگیم آزول چیدن یک ردیف افقی متشکل از 5  کاشی یکسان به صورت متوالی است که این عمل با استفاده از استراتژی های خاص بازی انجام می شود.

در بازی فکری آزول “مشق” به چه چیزی گفته می شود؟

در آموزش بازی فکری Azul، به صفحه بازی مشق گفته می شود. هر مشق 5 ردیف دارد که در ردیف اول یک کاشی و در ردیف پنجم، 5 کاشی می توانید قرار دهید.

هنوز نظری وجود ندارد.


وارد کردن نظر

فهرست محتوا

مقالات پر طرفدار
راه های ارتباطی ما